Articulación entre textos narrativos literario y audiovisual en la enseñanza de la literatura en Florencia (Colombia). Balance inicial.

Authors

  • Herminsul Jiménez Mahecha Ciencias Pedagógicas. Universidad de Amazonía. Florencia. Caquetá. (Colombia). Autor
  • Guillermina Rojas Noriega Ciencias Pedagógicas. Universidad de Amazonía. Florencia. Caquetá. (Colombia). Autor
  • Marina Vela Escandón Ciencias Pedagógicas. Universidad de Amazonía. Florencia. Caquetá. (Colombia) Autor

Keywords:

Didactics, semiotics, intertextuality, literary narrative, cinematographic narrative.

Abstract

Going on from development of the research project entitled “Intertextuality as a signification field and a didactic resource in the teaching of literature” which it continues in the research field of didactics, this article offers two points of interest: the theoretical foundations of the project and by means of an analysis of responses given by teachers to a survey, the presentation of the results of the state of teaching of narrative texts in literature classes and of the presence and use of cinematographic texts in these classes. Conclusions are drawn from the analysis.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Published

2015-06-26

Issue

Section

ESTUDIOS

How to Cite

Articulación entre textos narrativos literario y audiovisual en la enseñanza de la literatura en Florencia (Colombia). Balance inicial. (2015). Campo Abierto, Journal of Education, 27(2), 117-130. https://revista-campoabierto.unex.es/index.php/campoabierto/article/view/2007