Proposal of educational intervention in a Secundary School through a PBL: “Design a road”

Authors

  • Daniel Calvo Aguilar Universidad Isabel I Autor
  • José Roberto Arias García Universidad Isabel I Autor

Keywords:

Competencias, Evaluación, Interdisciplinariedad

Abstract

The present paper discusses a proposal of educational intervention aiming at developing 4th year ESO students’ skills through a project-based learning methodology. The goal of this novel proposal -as it involves several departments in a crosscutting and interdisciplinary approach to knowledge development- is to seek the most optimal solution to the project presented to the students: "Designing a road". Its duration is a full academic year. We point out the development of an evaluation project based on the degree of achievement of competences by the students.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • José Roberto Arias García, Universidad Isabel I

    Profesor de Matemáticas y Didáctica de las Matemáticas, ha impartido clases en diferentes niveles educativos. Doctor en Didáctica de las matemáticas por la Universidad de Valladolid, Licenciado en Matemáticas por la Universidad de Valladolid y Diplomado en Magisterio por la Universidad de León, ha trabajado como profesor en la Escuela de Magisterio “Fray Luis de León” adscrita a la UVA desde el año 1998 impartiendo clases en todas las especialidades de Magisterio. -actualmente es profesor asociado de la Universidad Isabel I de Burgos, compaginando dicha labor con la de Profesor de Matemáticas en el Seminario Menor de Valladolid en la etapa de Educación Secundaria y Bachillerato. También ha impartido clase en el colegio Santa María Micaela de Valladolid en la etapa de Secundaria y en la Universidad de la Experiencia en la sede de Valladolid que tiene la Universidad Pontificia de Salamanca. La formación de profesorado y la didáctica de las matemáticas centrada principalmente en el sentido numérico son sus líneas de investigación

Downloads

Published

2017-12-31

Issue

Section

ESTUDIOS

How to Cite

Proposal of educational intervention in a Secundary School through a PBL: “Design a road”. (2017). Campo Abierto, Journal of Education, 36(2), 211-228. https://revista-campoabierto.unex.es/index.php/campoabierto/article/view/2935