EACHING FOREIGN LANGUAGE LEARNING

Reflexión sobre: Estudio de la Interlengua. Las nuevas perspectivas de análisis del error. El papel fundamental de la traducción como actividad comunitaria

Authors

  • Maria de Concepção Agostinho Farias Ferreira Autor
  • María da Concepção Vaz Serra Pontes Cabr Autor

Keywords:

Communication/Culture, lnterlanguage, Error analysis

Abstract

With this work we intend to appeal to a reflection on the teaching//earning process of a second language. Being the student the centrepiece of this process, we worked on the concept of Interlanguage and on the new perspectives of error analysis suggesting the use of translation as an emi11e11tly communicative activity.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Published

2021-03-12

Issue

Section

ESTUDIOS

How to Cite

EACHING FOREIGN LANGUAGE LEARNING: Reflexión sobre: Estudio de la Interlengua. Las nuevas perspectivas de análisis del error. El papel fundamental de la traducción como actividad comunitaria. (2021). Campo Abierto, Journal of Education, 19(1), 59-70. https://revista-campoabierto.unex.es/index.php/campoabierto/article/view/4076